loading...
آموزش برای همه
محمد سلحشوری بازدید : 28 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

یادگیری یک فرایند است. در هر فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعاملند. نوع و شدت تعامل، تغییرات گوناگونی را به دنبال می‌آورد. بررسی همه عوامل موثر در فرایند یادگیری زبان دوم ، امکان پذیر نیست.

یادگیری سریع زبان انگلیسی

تعدادی از روش ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی در زیر آورده شده است.

  1. ترس از اشتباه دشمن یادگیری است Be Confident: از اشتباه کردن به هیچ عنوان نترسید. 50 درصد مکالمه زبان انگلیسی مربوط به اعتماد به نفس شماست. هنگام اسپیکینگ ، دیگران به منظور و مفهوم حرف شما کار دارند، نه گرامر شما.
  2. تمرین انگلیسی عادت روزانه شما باشد: هر روز تمرین کنید. مطالعه مهارت های مربوط به زبان، تمامی ندارد.
  3. لغات جدید انگلیسی را در جمله حفظ کنید: هرگز لغت را به تنهایی حفظ نکنید بلکه جمله ای که لغت جدید در آن به کار رفته (به همراه ترجمه انگلیسی به فارسی) را حفظ کنید و آن را در دفتر یادداشت یا کامپیوتر و نرم افزار مرور لغت ذخیره کنید.
  4. با رسیدن به هدف های کوچک به مغز خود جایزه دهید: به دنبال اهداف کوتاه مدت نیز باشید و با رسیدن به هر یک، به خودتان جایزه دهید. یادتان باشد، مغز ما عاشق جایزه گرفتن است و با هر جایزه انرژی می گیرد.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

  1. افزایش دایره واژگان عمومی: نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که دو زبانه بودن به طرز وسیعی با افزایش وسعت دانش واژگانی و مهارت خواندن ارتباط دارد زیرا ناخوداگاه سطح واژگان شما ارتقا پیدا می کند.
  2. لذت بردن از فرهنگ های دیگر: یادگیری یک زبان جدید شما را قادر می سازد که دیدگاه بهتری نسبت به فرهنگ های مختلف پیدا کنید ، از آن ها لذت ببرید و یک سرگرمی مفیدی هم داشته باشید . علاوه بر اینکه اطلاعات عمومی شما افزایش پیدا می کند.
  3. سطح آی کیو بالاتر: چند زبانه بودن نسبت به تک زبانه بودن باعث می شود که شما مهارت های کلامی و غیرکلامی بیشتری داشته باشید و در نتیجه ناخودآگاه آی کیو شما نیز افزایش پیدا می کند زیرا انعطاف پذیری مغز شما بالاتر است.
  4. امکان تحصیل در دانشگاه های مطرح و برتر دنیا و فرصت بهره مندی از بورسیه های تحصیلی. برای مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل از طریق وکیل های مهاجرت خبره اقدام نمایید.

یادگیری سریع زبان اسپانیایی

شما در این نوشتار تعدادی حوزه‌ی کلیدی را خواهید فهمید که می‌توانید با تمرکز بر آنها در عرض چند ماه اسپانیایی را با اعتماد بنفس بالایی صحبت کنید.

  1. دایره واژگان خود را گسترش دهید: کلمات اساس شکل گیری هر زبانی هستند. اصلا مهم نیست که در ابتدای کار هیچ واژه‌ی اسپانیایی بلد نیستید. حال، یک شیوه‌ی کاربردی برای یادگیری واژگان زبان اسپانیایی، یادگیری آنها به مرور و حین خواندن متون است. سعی کنید زبان اسپانیایی را در زندگی روزانه خود دخیل کنید و کلمات و عباراتی که مناسب می‌دانید را استفاده کنید.
  2. یک سایت آموزش آنلاین اسپانیایی پیدا کنید: اگر میخواهید اسپانیایی را سریع یاد بگیرید، نباید وقت را تلف کنید تا زمانش برسد و صحبت کنید.سایت iTalki بهترین مکان برای پیدا کردن مدرسان آنلاین است؛ پس سعی کنید سری به آنجا بزنید و معلمی را برای خود دست و پا کنید.
  3. تا جایی که می‌توانید اسپانیایی بخوانید: به عنوان یک تازه وارد در زبان اسپانیایی، خواندن برای شما سخت خواهد بود چون هنوز به اندازه کافی کلمات را نمی‌دانید. با اینحال، به محض اینکه توانایی خواندن را پیدا کردید، شما باید خواندن اسپانیایی را به کاری روزانه تبدیل کنید. بدین طریق شما کلمات را سریعتر یاد می‌گیرید و گرامر را به شیوه‌ای طبیعی می‌فهمید و درک می‌کنید. دیدن استفاده شدن از گرامر در متن بسیار به یادگیری شما کمک می‌کند. اگر می‌توانید، نسخه صوتی متن را نیز در اختیار داشته باشید و سعی کنید همزمان با خواندن متن به صوت آن نیز گوش دهید.

فواید یادگیری زبان اسپانیایی

  1. موقعیت‌های شغلی: دانستن یک زبان خارجی همیشه نقطه قوتی در رزومه کاری افراد محسوب می‌شود. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که کارمندانی که به زبان دیگری تسلط دارند، کارمندان ارزشمند‌تری به شمار می‌آیند و احتمال استخدام آن‌ها بیش‌تر است.
  2. مقاصد گردشگری: قصر بزرگ الحمرا در جنوب اسپانیا، شهرهای گرانادا، سویل، بارسلون، مادرید و البته سواحل زیبای این کشور همه و همه تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آیند. همچنین این کشور در مقایسه با همسایگان اروپایی خود نسبتا ارزان‌ است که آن را برای توریست‌ها و گردشگران به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.
  3. پلی به دیگر زبان‌های رومی: اسپانیایی از خانواده زبان‌های رومی است که از لاتین مشتق شده است. به عبارت دیگر، می‌توان با یادگیری یکی از آن‌ها، فرایند یادگیری بقیه را راحت‌تر کرد و سرعت بخشید. واژگان اسپانیایی بسیار شبیه با واژگان زبان پرتغالی هستند و دستور زبان آن نیز، قرابت عجیبی با زبان ایتالیایی دارد.

یادگیری سریع زبان عربی

ه این دلیل که زبان عربی به زبان مادری ما یعنی فارسی نزدیک است و کلمات مختلفی از عربی به فارسی وارد شده اند، یادگیری لغات برای ما ایرانی ها، از کشورهای مثلا انگلیسی زبان راحت تر است. روش های موثر زیر می توانند یادگیری شما را آسان تر کنند.

  1. جملات و کلمات پرکاربرد زبان عربی را یاد بگیرید: هر چند وبسایت های فارسی زبان سرشار از اشتباهات مختلف هستند. پس در اولین گام توصیه می کنیم بدنبال این لغات در وبسایت های فارسی زبان نباشید یا اینکه این لغات را در انتشارات و کتاب های معتبر پیدا کنید.
  2. از متن ها برای یادگیری بهتر لغات زبان عربی استفاده کنید: همانگونه که در آموزش زبان انگلیسی هم اشاره کردیم، برای یادگیری بهتر لغات زبان های جدید بایستی اولا یک فلش کارت یا هر چیزی که معمولا همراه شماست تهیه کنید. یک فضای خالی کنار این لغات بگذارید تا بعدا توضیحات لازم را اضافه کنید. سپس شکل های مختلف اسم و فعل و قید کلمه را بنویسید و نهایتا آن را در یک جمله قرار بدهید و یاد بگیرید. کلمات را به تنهایی حفظ نکنید.
  3. لغاتی پیدا کنید که در فارسی هم موجود باشند.

فواید یادگیری زبان عربی

  1. تقاضای بالا و عرضه کم زبان عربی در دنیای غرب وجود دارد: تعداد نسبتا کمی از غربی‌ها جرات یادگیری عربی را دارند. با اهمیت رو به رشد خاور میانه در امور بین‌الملل، کمبود شدید کارمندانی در غرب وجود دارد که به زبان عربی و فرهنگ آن آشنا هستند. آن‌هایی که زبان عربی را آموزش می بینند می‌توانند از مزایای زبان عربی بهره مند شوند و مشاغلی را در زمینه‌های مختلف از قبیل، روزنامه‌نگاری، تجارت و صنعت، آموزش، امور مالی و بانکداری، ترجمه و تفسیر، مشاوره، خدمات خارجی و خبرنگاری و موارد بسیار دیگر پیدا کنند.
  2. جهان عرب دارای میراث فرهنگی غنی است: جهان عرب دارای هنر ، موسیقی، ادبیات، آشپزی و روش زندگی منحصر به فرد است. غربی‌ها شاید داستان های ۱۰۰۱ شب را مطالعه کرده باشند و ممکن است برخی غذاهای خاور میانه مانند هوموس یا فلافل را امتحان کرده باشند، اما آگاهی غرب از روش زندگی عرب ها به طور کلی محدود است. از مزایای زبان عربی و کاوش در دنیای عرب، یاد می‌گیرید که از محصولات فرهنگی متمایز بهره مند شوید و برخی از ارزش‌های مهم برای مردم عربی مانند افتخار، منزلت و مهمان‌نوازی را درک کنید.

 

برچسب ها فراگیری زبان دوم ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 2,000
  • بازدید کلی : 7,525