loading...
آموزش برای همه
محمد سلحشوری بازدید : 34 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

در این مقاله کوتاه قصد داریم روش های کسب درآمد از توییچ را بررسی کنیم. توییچ یک پلتفرم ابتدایی برای گیمرها با بیش از ۴ میلیون پخش کننده ماهانه و ۱۷.۵ میلیون کاربر روزانه است که همه در حال بازی یا تماشای افراد دیگر در حال بازی های ویدیویی هستند. همچنین این پلتفرم برای گیمرهایی است که امیدوارند سرگرمی خود را به اندکی درآمد تبدیل کنند.

برخی از پخش کنندگان به لطف اشتراک، حمایت مالی و سهمی از درآمد تبلیغات، و سایر موارد، سالانه درآمد زیادی  کسب می‌کنند. مسلماً، آن‌ها معمولاً ده ها هزار دنبال کننده دارند و هر روز ساعت ها با پخش، بازی و میزبانی بازی های دیگر در کانال خود درآمد دارند.

اما نیازی نیست که یک کاربر عالی باشید تا از طریق سایت توییچ درآمد داشته باشید. در این مطلب به صورت کلی انواع روش های کسب درآمد از توییچ توضیح داده شده است. با ما در دانوتک همراه باشید.

راه های کسب درآمد از توییچ

1) ایجاد مخاطب در Twitch

شما به عنوان یک کاربر نمی‌توانید یک شبه مخاطبان را در هر سیستم عامل آنلاینی جذب کنید. این موضوع در مورد توییچ هم صدق می‌کند .
اسلاویک، به پخش کنندگان توییچ توصیه کرده است که: “کانال های موفق مانند شرکت ها طی سال‌ها ساخته می‌شوند، نه در طی چند روز یا هفته” “مهمترین چیز ادامه تولید محتوا است.”

در ابتدا ممکن است مقدار کمی کسب درآمد از توییچ داشته باشید، اما تا زمانی که کار زیادی انجام ندهید انتظار درآمد ثابت را نداشته باشید. جایگاه خود را پیدا کنید، چه یک بازی باشد، چه ژانر. اگر برای مثال ماهر‌ترین بازیکن نیستید، جالب‌ترین باشید. یک برنامه برای پخش منظم تنظیم کنید تا طرفداران بدانند چه زمانی باید هماهنگ شوند. از حساب های موجود در شبکه های اجتماعی خود مانند توییتر، یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و … برای تبلیغ پخش توییچ خود استفاده کنید. و با تماشای کاربران دیگر از توییچ کسب درآمد کنید. مهارت های بازاریابی شما تقریباً به اندازه مهارت های بازی شما مهم است.

پس از جذب بینندگان، با آن‌ها تعامل کنید. سوال بپرسید. به چت ها پاسخ دهید یک پخش کننده سرگرم کننده طرفداران را وادار می‌کند تا خود را با ساعت پخش شما هماهنگ کنند .

حال چگونه می‌توان به عنوان یک تازه کار کسب درآمد از توییچ داشت؟ وقتی مخاطب شما رشد می‌کند، توانایی شما برای کسب درآمد نیز افزایش می‌یابد. اما چند روش وجود دارد که رشد مخاطب را افزایش می‌دهد :

۲) کمک های مالی
کاربران توییچ دوست دارند از خود پشتیبانی کنند. یکی از راه های اصلی انجام این کار کمک مالی به پخش کننده های مورد علاقه خود است. یک دکمه “Donate” به کانال خود اضافه کنید.

۳) مشارکت تجاری
شرکت ها برای پخش محصولات خود در معرض دید مردم از پخش کننده های توییچ استفاده می‌کنند و در ازای آن پخش کننده ها می‌توانند کسب درآمد از توییچ داشته باشند. این به طور معمول به عنوان یک شریک یا وابسته شناخته می‌شود (نباید با برنامه های شریک و وابسته توییچ اشتباه گرفته شود).

فرصت های وابسته برای پخش کننده های توییچ می‌تواند از شرکت هایی باشد که سخت افزار و نرم افزار، نوشیدنی های انرژی زا و لوازم جانبی مانند هدست و صندلی می‌فروشند. کمیسیون ها متفاوت است، اما به عنوان مثال Razer شرکت سخت افزار و نرم افزار برای فروش محصولات خود حداکثر ۲۰٪ کارمزد به شرکت های وابسته ارائه می‌دهد.

کمپانی های بزرگ معمولاً به سراغ شما نمی‌آیند، مگر اینکه یک گیمر بزرگ باشید. برای جستجوی فرصت ها، با سایر پخش کنندگان صحبت کنید.

همچنین اگر مخاطب اختصاصی دارید، فروش کالای خود را در نظر بگیرید. به تیشرت، برچسب، لیوان قهوه و یا لوازم جانبی لپ تاپ فکر کنید .فقط یک ویترین فروشگاه بسازید، طراحی خود را داشته باشید  و آن را در کانال Twitch خود تبلیغ کنید.

۴) کسب درآمد از توییچ از طریق بازاریابی
پخش کننده هایی که مجموعه معیارهای خاصی را دارند می‌توانند به یک Twitch Affiliate تبدیل شوند. این برنامه فقط برای دعوت نامه است و شما باید در 30 روز  اول شرایط زیر را داشته باشید تا واجد شرایط Affiliate شوید .

حداقل ۵۰۰ دقیقه در کل پخش داشته باشید.
به طور متوسط ​​سه بیننده همزمان یا بیشتر داشته باشید .
حداقل ۵۰ دنبال کننده داشته باشید.

۵ ) فروش اشتراک ها

بینندگان می‌توانند برای باز کردن قفل هدیه، مانند اتاق گفتگوی اختصاصی، شکلک و تخفیف کالا، در کانال شما مشترک شوند. اشتراک های ماهانه از $۴.۹۹، ۹.۹۹$ و ۲۴.۹۹$ در دسترس است.

۶) تشویق مجازی

روشی دیگر کسب درآمد از توییچ تشویق مجازی است که “بیت” نامیده می‌شود. به گفته چیس، مدیر روابط عمومی سابق توئیچ، بینندگان بیت ها را که در رنگ ها و اندازه های مختلف هستند. از پنجره چت خریداری می‌کنند. ۱۰۰ بیت از ۱.۴۰ دلار شروع می‌شود. سپس بینندگان آن‌ها را به کانال ها و کاربران مورد علاقه خود می‌دهند .

۷) فروش بازی

اگر به مخاطبان خود بگویید که در حال انجام یک بازی هستید، آن‌ها می‌توانند با استفاده از دکمه “Buy Now”، افزونه های بازی را مستقیماً از کانال شما خریداری کنند. این دکمه به طور خودکار هر زمان که بازی های فروخته شده در فروشگاه Twitch را انجام می‌دهید ظاهر می‌شود. شرکت های وابسته 5٪ از خرید های حاصل از کانال را دریافت می‌کنند. به ​​همان شیوه شرکت های وابسته و کاربران عمومی درآمد کسب می‌کند ، اما آنها همچنین سهمی از درآمد آگهی تولید شده از صفحه خود را دریافت می کنند. همچنین شرکا احتمالاً معاملات تأیید و حمایت مالی از مارک را دریافت می کنند.

کسب درآمد از توییچ بدون شراکت

اگر تازه شروع به پخش کرده‌اید، کسب درآمد در Twitch بسیار دشوار است. برای مبتدیان، تا زمانی که به یک وابسته یا شریک تبدیل نشوید‌، نمی‌توانید از اشترا، Twitch Bits، فروش بازی یا تبلیغات درآمد کسب کنید. بعلاوه، تا زمانی که طرفداران زیادی نداشته باشید، کسب درآمد از طریق حمایت مالی یا کالاهای تجاری تقریباً غیرممکن است.

با این حال، اگر می‌خواهید بدانید چگونه کسب درآمد از توییچ بدون شراکت داشته باشید، ۴ راه برای شروع وجود دارد:

کمک های مالی
پاترون
یوتیوب
بازاریابی وابسته
مشخص کنید که چگونه می‌‎خواهید برجسته شوید
برای کسب درآمد از توییچ قبل از اینکه حتی یک حساب درست کنید، ابتدا به یک برنامه عملی نیاز دارید. برای اینکه از میلیون ها پخش کننده دیگر متمایز شوید، باید تصمیم بگیرید که برنامه شما چیست.

به عنوان مثال :

در یک بازی بازیکن فوق العاده خوبی باشید
شخصیتی سرگرم کننده و برجسته باشید
استفاده از حیله ای که برای باز کردن بحث طراحی شده است (مانند صحبت کردن درمورد سیاست هنگام انجام یک بازی یا چیزهای منحصر به فرد دیگر)
روابط غیر معمول قوی با بینندگان خود برقرار کنید (شناختن نام آن‌ها، پرسیدن درباره خانواده آن‌ها و این نوع موارد)
به بینندگان خود بیاموزید که چگونه بهتر بازی کنند و روند تصمیم گیری خود را توضیح دهند
و غیره.
واقعاً کسب درآمد از توییچ کاملا به خلاقیت خودتان بستگی دارد. در حالت ایده آل، شما ترکیبی از استراتژی های فوق را می‌خواهید (یعنی سرگرم کننده و در عین حال به بازیکنان آموزش دهید چگونه بهتر بازی کنند).

اکنون – قبل از شروع تبلیغ کانال خود، بفهمید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید.

یک کار تمام وقت باشد یا فقط یک سرگرمی؟ آیا می‌توانید بیش از هشت ساعت در روز فعالیت داشته باشید؟ برنامه مناسبی برای اجرای فعالیت های خود دارید؟  آیا می‌توانید ۵ روز در هفته یا بیشتر فعالیت داشته باشید؟ چه مدت به آن متعهد می‌شوید قبل از اینکه تسلیم شوید یا تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است؟

بنشینید و واقعاً به این فکر کنید. زیرا پاسخ های شما میزان تلاش شما، نشانگر میزان کسب درآمد از توییچ شماست.

سخن پایانی
هر هفته یک برنامه پخش تنظیم کنید و به آن برنامه پایبند باشید. مردم انتظار خواهند داشت که شما در آن روزها و زمان ها آن‌جا باشید و اگر این کاربران را از دست بدهید، اعتماد مخاطب خود را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید این کار را به صورت تمام وقت انجام دهید، این مسئله بسیار مهم است. نه تنها در این پلتفرم بلکه در هر پلتفرم دیگری نیز برنامه ریزی ضروری و لازم است. پس در مرحله اول برنامه داشته باشید .

یک چیز دیگر… به احتمال زیاد به نقطه ای برخورد خواهید کرد که احساس می‌کنید نتیجه نمی‌دهد. این طبیعی است! شما در حال حاضر اساساً یک کارآفرین هستید و سفرهای کارآفرین بسیار شبیه به این است .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 2,039
  • بازدید کلی : 7,564